arrow_drop_up arrow_drop_down
edit Edit blog dashboard Dashboard tune Settings palette Website Design web Blog cached on Wed. 20 Jan 04:14,
Renew cache
online marketing groningen 1
Over ons
Diensten
Website
Webshop
Online Adverteren
Social Media
Resources
Blog
Video's
Gratis Training Leadopvolging
online marketing groningen 1
Over ons
Diensten
Website
Webshop
Online Adverteren
Social Media
Resources
Blog
Video's
Gratis Training Leadopvolging
Sharing would be great!
Sharing would be great!
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Follow us to receive the latest news!
Follow us to receive the latest news!
<:optin-form-placeholder>
In dit artikel
Inhoudsopgave
[[showindex]]
Goedkope Branding voor Kleine Bedrijven is Niet Moeilijk (na deze 4 tips)
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
0
Times shared
Laurens Walbeek
15 december 2020 
in Content Marketing

Goedkope Branding voor Kleine Bedrijven is Niet Moeilijk (na deze 4 tips)

Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
Delen
Delen
favorite
Delen
favorite
Reageren

Goedkope branding voor kleine bedrijven klinkt als een droom. Wat komt naar boven als je denkt aan ‘brand identity'? Denk je aan grote bedrijven als Google, McDonald's, Nike of Apple?  Dit komt doordat ze veel aandacht geven aan hun naam en merk.

Terwijl de mens niet stilstaat dat een klein, lokaal bedrijf ook een eigen merk heeft. Men ziet een brand identity als iets van een groot bedrijf. Bovendien wordt het gezien als duur en lang durend.

Toch is dit niet waar!

Hieronder vind je uitleg met vier manieren waarmee je goedkope branding voor een klein bedrijf kunt krijgen. Ik toon je stap voor stap wat je kunt doen zodat jouw onderneming vooruit gaat.

1. Een levendig merk door visuals

Visuele onderdelen zijn belangrijk voor een eigen merk. Denk maar eens aan McDonalds. Wat komt naar boven? Welk logo zie je? Welke kleuren gebruiken ze?

Je kunt een merk visueel maken met een:

  • Logo
  • Website
  • Visitekaartje

Goedkope Branding voor Kleine Bedrijven logo

Kies een heldere logo

Als eerste wil je een herkenbaar logo maken. Ook wil je dat mensen jouw logo makkelijk onthouden. Een duidelijk logo vat jouw onderneming samen. Zo is jouw logo een combinatie van de missie, visie, waarden, producten en alles om het bedrijf heen.

Daarnaast is een logo maken goedkoop. Zo zijn er online logo makers waar je jouw logo kunt ontwerpen. Een andere optie is dat je jouw logo uitbesteed aan een designer.

Bouw een eigen website

Een bezoeker beoordeeld een bedrijf op basis van de website. Wanneer je kiest voor een eenvoudige website schrikt een bezoeker mogelijk af.

Daarnaast kan een slechte interface, onaantrekkelijke uitstraling en moeilijke taal ook leiden tot een lagere beoordeling.

Een goede website maken kan tegen een laag tarief. Zo is het mogelijk om het te laten bouwen door een lokaal marketing bureau. Ook online zijn er webontwikkelaars dit kunnen doen.

Heb je zelf ervaring met een CMS? En heb je genoeg tijd? Kies dan voor een WordPress website samen met een premium thema.

Visitekaartjes – het werkt nog steeds

Goedkope branding voor kleine bedrijven kun je ook bereiken met visitekaartjes. Zorg dat jouw kleuren duidelijk naar voren komen op de visitekaart. Daarnaast wil je ook zorgen dat het logo duidelijk te zien is.

2. Kies een geweldige content strategie

Content marketing is een goedkope, krachtige manier voor jouw merk. Het mooie is dat het op verschillende manieren helpt.

Als voorbeeld, door jezelf als expert te tonen in jouw markt wordt het vertrouwen van je doelgroep groter. Wanneer jouw doelgroep tot koop over wil gaan ben jij de eerste keus.

Daarnaast is content marketing krachtig in het versterken van een merk. Als eerste is het belangrijk dat je een sterk merk bouwt met de juiste content. Daardoor weet je doelgroep beter waar je voor staat. Als gevolg van deze duidelijkheid wordt de relatie tussen de doelgroep en jouw onderneming sterker.

Om succesvol te zijn begin je met onderzoek.  Zorg dat je op de hoogte bent van:

  • Wat jouw doelgroep wil
  • Welke vragen jouw doelgroep heeft
  • Tegen welk probleem jouw doelgroep aanloopt

Op basis hiervan kun je gericht content schrijven. Belangrijk hierbij is dat de content duidelijk, waardevol en relevant is.

Stel dat je een pizzeria hebt. Je doet keyword onderzoek  en komt erachter dat jouw doelgroep zoekt naar: ‘hoe maak ik een pizza bodem'.

Voor de content marketing kun je een blog, video of podcast maken waarin je een oplossing geeft. Hierdoor bied je waarde aan een doelgroep waardoor ze jouw onderneming relevant vinden. Wanneer ze een pizza willen bestellen, is de kans meer waarschijnlijk dat ze dit bij jou doen.

Wil je meer weten over keyword onderzoek? Bekijk dan deze video eerst:

3. Ga een partnerschap aan

Goedkope branding voor kleine bedrijven bereik je ook met een partnerschap. Dit komt doordat mensen bedrijven willen die te vertrouwen zijn. Wanneer je een nieuwe onderneming hebt kan het lang duren voordat je vertrouwen krijgt. Dit proces kun je versnellen door een samenwerking met een andere onderneming.

Om succesvol te zijn moet je een onderneming vinden met een vergelijkbare doelgroep, alleen zonder dat het een concurrent is. Als voorbeeld is een goede partner voor een pizzeria een bedrijf dat pizza bodems verkoopt.

Een aantal voorbeelden om een partnerschap aan te gaan:

  • Het schrijven van een gastblog
  • Meedoen aan een lokaal evenement
  • Video bericht maken voor de ander

4. Goede klantenservice

Buitengewone klantenservice helpt in het bouwen van een goede naam. Mond-tot-mond reclame is nog steeds een effectief middel. Daarom is het belangrijk dat je klanten tevreden houd. Dit bereik je met klachten en problemen oplossen, evenals het luisteren naar feedback.

Dit helpt met het groter maken van jouw doelgroep en het krijgen van meer aandacht.

Maar niet alleen een logo, website en content bepalen een merk. Het gaat een stap verder dan dat.

Een succesvol merk draait om het maken van een connectie met jouw doelgroep. Daarnaast is het belangrijk dat je deze connectie ziet als iets waardevols, iets wat je diep van binnen koestert.

Deze interactie bepaald voor een groot deel jouw goede naam. Daarom moet klantenservice een hoge prioriteit hebben als je op de lange termijn succesvol wilt zijn. Dit betekent dat je constant zoekt naar nieuwe mogelijkheden om jouw onderneming te verbeteren.

Voorbeelden om dit te bereiken zijn:

  • De website gebruiksvriendelijk te bouwen
  • Een betaling simpel maken
  • Personeel trainen in omgaan met klachten

Hoe past social media in goedkope branding voor kleine bedrijven?

We geven nog een extra middel om op een goedkope, effectieve manier jouw verhaal te vertellen. Let op dat het belangrijk is dat je eerst de vorige stappen op orde hebt.

Social Media is een waardevol marketing middel om in te zetten. Bovendien helpt het bij het opzetten van een eigen merk. Een aantal taken die je kunt doen met social media zijn:

  • Het gesprek aangaan met jouw doelgroep
  • Reageer op een klacht
  • Vraag een volger om feedback
  • Plaats een video dat waardevol is

Natuurlijk zijn dit maar een aantal voorbeelden voor het bouwen van een eigen merk. Ondanks dat zijn het wel effectieve, goedkope manieren om in korte tijd grote stappen te maken.

Wanneer je deze stappen volgt ben je zeker van een waardevol merk. Goedkope branding voor kleine bedrijven is eenvoudig om te halen. Het enige dat we van jou vragen is creativiteit en inzet!

Meer zien over goedkope branding voor kleine bedrijven?

Delen
0
Delen
0
Delen
0
Delen
0
Reageren
Delen
Over de schrijver
Laurens Walbeek
Laurens Walbeek (1996) is de oprichter van Sola Marketing. Hij helpt daarin bedrijven in de fitness branche met het groeien van hun business en het vinden van nieuwe klanten d.m.v. cutting edge social media strategieën. Hij is trots op het leveren van hoogstaande marketingstrategieën, kwalitatieve leads en sales coaching.
Anderen bekeken ook
Goedkope Branding voor Kleine Bedrijven is Niet Moeilijk (na deze 4 tips)
Goedkope Branding voor Kleine Bedrijven is Niet Moeilijk (na deze 4 tips)
15 december 2020
Reactie plaatsen
Je e-mailadres zal nooit worden gedeeld of gepubliceerd

  • Home
  • Privacy
  • Sola Marketing
  • van Iddekingeweg 27
  • 9721CA Groningen
  • 0636376211
  • laurenswalbeek@gmail.com
  • KvK nummer: 78037573
  • BTW nummer: NL861241599B01

Online Marketing Partner